Kleinschalig en steeds zelfstandiger

Kleinschalige zorg
in woonvorm

Kleinschaligheid
Wonen bij De Duijf geeft veel voordelen. Allereerst is de kleinschaligheid. Bij ons staat de gezelligheid en persoonlijke aandacht centraal. Er is tijd voor een spelletje, samen de kamer schoonmaken, samen boodschappen doen, samen koken. Het gewone leven gaat door.

Steeds zelfstandiger
Voordeel van het kleinschalige is dat er snel een vertrouwensband groeit met de begeleiders. Hierdoor is er zo veel mogelijk, als dat de cliënt kan. Zelfstandig dingen kunnen leren en op kunnen pakken zodat er steeds meer en meer zelfredzaamheid is.

Stabiliteit en gezelligheid
Onze aanpak is erop gericht eerst de rust en stabiliteit en niet te vergeten de gezelligheid te creëren en vervolgens bewoners zo snel mogelijk te wennen aan hun nieuwe thuis en ervoor zorgen dat ze zoveel mogelijk in hun eigen kracht komen te staan.

Vrijheid en gezelligheid

Waarom begeleid
wonen bij ons?

Kwaliteit staat bij ons altijd voorop, dat begint altijd meteen bij de eerste kennismaking. Hierbij kijken we hoe de cliënt het beste kunnen helpen. Mocht iemand bij ons willen wonen is er altijd de mogelijkheid om eerst te komen logeren. Tijdens het logeren kan er kennis worden gemaakt met de toekomstige medebewoners en de dagelijkse gang van zaken in de zorgwoning.

Korte lijnen
We zorgen voor korte lijntjes met ouders, bewindvoerders, dagbesteding en andere externe partijen. Zo is iedereen op de hoogte van actuele ontwikkelingen en  komen de cliënten niet voor onverwachte situaties te staan.

Wij denken out-of-the-box.

Wij denken in mogelijkheden en pakken zaken creatief aan.

We zijn empatisch en flexibel wat zorgt voor een prettige sfeer.

Werkwijze

Methode voor
begeleiding

Methode
Bij De Duijf werken wij met diverse methodes waaronder Geef me de 5. Deze methode is uniek en helpt onze bewoners echt verder. Geef me de 5 is geschreven vanuit de behoefte aan duidelijkheid en voorspelbaarheid die een persoon met autisme nodig heeft.

Dit houdt in:

  1. Wat is mijn taak?
  2. Hoe voer ik hem uit?
  3. Waar vindt het plaats?
  4. Wanneer moet ik het doen?
  5. Wie is erbij betrokken

Stapje voor stapje krijg je dan nieuwe inzichten en leer je hoe de jongeren met autisme denken. Op deze manier kun je de begeleiding op maat geven.